Gezi Notları Yurtdışı Gezileri

#Hindistan: Günlük – 2. bölüm

hampi-5Orta çağa yolculuk etmek isteyenlere müjde! Hampi sizi bekliyor! Etraftaki granit dev kayalar ilk çağda olduğunuzu hissettirse de taaa o zamanlar muhendisligin gelistigini görünce bir anda cag atladığınızı hissediyorsunuz. Ilk çağdan, orta çağa…

Bangalore’dan bir grup sirtcantali arkadas yatakli otobüslere Hampi’ye dogru yola ciktik. Ilk yatakli otobus deneyimim! Inanilmaz rahat, Hindistan yollarinda kendinizi deniz üzerinde hissedebilirsiniz. Dalga üzerinde ilerleyen şehir otobüsü.

Sabaha karsi Hampi’ye 13 km olan Hospet’te vardik. Kahvalti icin Hampi’ye karar dayanamayacagimizi anlayinca bir Hint restoranina gitmeye karar verdik. Hint yemeklerinin buyuk fani oldugumu belirtmek istiyorum oncelikle ama pirincli, asiri yagli, baharatli hint kahvaltisinden uzak durmak midemize faydali. Minik bir sandivicle kahvalti olayini gecistirip Hampi icin yola koyuluyoruz. Vakit kapinin onunde sira olmus rickshawlarla pazarlik vakti  Iyi bir fiyata anlasiyoruz. Pazarlik bizim isimiz!

hampi-2

Boylelikle Hampi’ye vardik. Hampinin tek bir ana caddesi var. Hampi pazarina yakinlarinda ki irili ufakli  pansiyonlardan biriyle anlasip, odalara yerlestik! Sirada motorsiklet kiralama fasli. Ucuz ve ozgur ulasim icin motorsiklet sart. Gezi icin hazirliklar tamam, haziriz

Ilk durağımız Krishna tapınağı kompleksi, orta çağdan kalma büyük bir kampüs. Duvar işlemeli ve heykelleriyle savaşı anlatiyor bize. Tapinak icinde karanlik bir oda gorup, içine girmeye karar veriyoruz. Hayattaki bazı kararlar gerçekten çok anlamsız. Karanlık oda diye coşkuyla girdigimiz yer, yarasa evi çıktı! Tabiki yarasa saldırısına uğradık ve kendimizi dışarı zor attık. Ardindan Vittala tapinagina dogru yola ciktik. Burasi da büyük bir kampüs. Tapınak cevresinde 15. Yuzyizdan kalma yapılar var. Tapınak yolunda kraliçenin banyosu ile karsılaştık. Olimpik havuzdan hallice. Tapınağa uzanan yol uzun olacağı için burda soluklanmaya karar verdik. Kampüs içine girdigimizde ise Stone Chariot yani taştan yapılmış bir savaş arabası karşıladı bizi. Savas arabasının fotoğrafını facebookta gören annem evin tekerleklerimi var diye sordu. Buda bir bakis acisi  Vittala kampusu icersinde bur baska dikkat ceken yapi ise Composite pillar, sarki soyleyen sutunlar diyorum ben onlara. Sutunlar inanılmaz bir akustiğe sahip ve sütunların her birine dokununca ayrı bir muzik tınısı çıkıyor. Oldukça etkileyici…   hampi-6

Acıktık! Hampi merkeze dönmemiz gerekli. Pansiyonumuzun hemen karsisinda ki hint restorantına gitmeye karar verdik! Chill out India mekanın adi. Güney Hindistan thali herkes tarafından tecrübe edilmeli. Hindistan’da ziyafet çekmek isteyenlere duyurulur.

Hampi pazara doğru yola çıktık! Hampi’de Goa gibi hippileriyle ünlü. Buraya gelen turistler yöresel hint kıyafetleri veya hippi kıyafetleri giymeyi tercih ediyor. Bunun icin alışveriş şart tabi. Bangalore’dan geldigimiz icin yöresel kıyafetlere doymuş durumdaydık ama rengarenk tezgahlara bakmadan dönemezdik tabi ki… Bir sonraki durağımız Zenana Enclosure adı verilen bir diger kampus. Genis bir alanda bir cok tarihi yapiyi bulunduran, yeşillikler icerisinde bir yer Zenana Enclosure. Zamanında kralicenin eglence alaniymis. Kampusteki ilk duragimiz Lotus tapinagi. Tipik bir hint mimarisi, dekorasyonu Hindu ve islam kültüründen izler taşıyor. Lotus Mahal’in ardından Elephant Stables’e dogru yuruyoruz. Elephant Stables her yil Dasara festivaline ev sahipligi yapiyor, genis, yemyşsil bir alan. Vittala tapınağındaki biletleri buraya giriş içinde kullanabiliyorsunuz. Biletinizi yanınızdan ayırmayın derim.

hampi-3

Pansiyona donup, aksam yemeği icin hazırlandık. Hampi deyince akla gelen ilk restoran Mango Tree. Girişte terlikler ayakkabılar çıkıyor, yer sofraları, hint yemekleri ve güzel muhabbet! Hampi’de içki yasağı olduğundan turistler de kepenkleri erkenden kapatıyor burada. Şanslıysanız ve pansiyonunuzun güzel bir terası varsa, gece sizin icin devam ediyor demektir.

Ertesi güne enerji toplama vakti! Sivrisineklere tatli geliyor olabilirsiniz, önlemlerinizi alın doğruca yatağa. Yarın sabah fil banyosu var!

Dilan Çağlar
Hindistan Gezisi’nin ilk yazısını okumak için Tıklayınız.