Gezi Notları Yurtdışı Gezileri

#Hindistan: Günlük – 3. bölüm

Hampi’de Gün Doğuyor!

Sabahın ilk ışıklarıyla birlikte gözlerimizi Hampi’ye doğru açtık. Istikamet Virupaksha Tapınağı! Hampi’nin tam merkezinde bulunan tapınağa 07:30 civarında vardık. Sabah ayinine davet için tapınak içerisinde davullar çalınıyor, sandal ağacı aromalı tütsülerin kokusu etrafı sarmış, sarmalamış. Bu atmosfer altında Lakshimi’yi görmek için sabırsızlanıyoruz! Lakshimi kim mi? 25 yaşında dünyanın en neşe dolu fili. Tapınakta yaşıyor. Her sabah ziyaretçilerini selamlıyor öncelikle, bozuk para uzatırsan zevkle kabul edip, hortumuyla senin başını okşuyor. Dünyanın en sevgi dolu, en mutlu filine kahvaltısını yaparken eşlik ettik. Şimdi fil banyosu zamanı! Her sabah görkemli bir törenle nehirde banyo yapmaya gidiyor Lakshimi. Keyfine diyecek yok…P1000299
Fil banyosunun ardından nehrin diğer yakasına geçmek için kayıklara bindik! Karşı yakaya vardığımızda motorsikletlerimizi kiralayıp, Kishkinda tapınağına doğru yola çıktık Hampinin bu yakası pirinç tarlaları ile kaplı. Tarım işçileri pirinç filizlerini suya gömüyor, bir diğer yanda eski yöntemler kullanılarak hasat yapılıyor.
Kahverengi ile yeşilin aşkı! Kishkinda tapınağına vardığımızda kapıda maymunlar bekliyordu bizi. Muzla maymun beslemek burada moda, zaten tapınak kapısında da bir pazar oluşturulmuş bunun için!
Kishkinda tapınağı için tırmanışa geçtik, önümüzde en az 15 dakikalık bir merdiven yolculuğu var. Tırmanış esnasında verdiğimiz molalarda turist gören hintliler fotograf çektirmek istiyor, bu çok normal. Bollywood starı gibi hissedebilirsiniz kendinizi. Tepeye ulaştık, tapınakta ayin var, sessiz bir şekilde ayini izlemeye koyulduk, kutsanmış yiyeceklerden alıp, tapınak bahçesine geri döndük. Burada maymunlar dört bir yanda! Maymun düellosuna hoşgeldiniz. Hava muhteşem, motorsikletlerimizle nehrin bu yakasında küçük bir tur yapmaya karar veriyoruz.

tapinak-maymun

Bu bölgede yerleşim alanları bulunuyor. Dar sokaklardan geçerken, kulağımıza gelen müziğe doğru ilerlemeye karar veriyoruz. Uzaklarda küçük bir tapınak, tapınak bahçesinde kadınlar şarkı söylüyor! Bizi görünce, kitli olan tapınak kapısını açıp, içeri buyur ettiler. Eşlik etmeye çalıştıysakta başaramadık.
Kishkinda tapınağının ardından kayıklara binip Hampi merkeze doğru yola koyulduk. Tabiki acıktık, duragımız muhteşem yemekleriyle bizi bekleyen Chill out adlı hint restoranı. Güney Hindistan thalisi istiyoruz, Güzel bir yemeğin ardından geniş yer minderlerinde dinlenmeye karar veriyoruz.
Sırada Royal city var. Burada tüm Hampi’yi ayaklanırınızın altında hissediyorsunuz!
Büyük granit kayalara uzanıp gökyüzünü seyre dalabilirsiniz. Alanda devasa tanrı heykellerine rastlıyoruz, favori tanrım Ganesh ile fotograf çektirmeyi unutmuyorum tabiki.
Sırtçantalılar için zaman daralıyor. Bangalore’a dönüş vakti! Eşyalarımızı pansiyonumuzdan alıp, Hospet’e giden otobüslere doğru ilerledik. Hospet’te vardığımızda otobüsümüzü bulmak için yoğun çaba sarfettik. Evet bazen işkence olabiliyor bu! Zorlu görevimizi başarıyla tamamlayıp, yataklı otobüsteki yerlerimizi aldık. Bir tatilin daha sonuna geldiğimiz için herkesin suratında düşünceli bi ifade var!