Gezi Notları Yurtdışı Gezileri

#Karadağ Notları: #Budva

Belgrad’dan Montenegro Airlines ile Karadağ’ın başkenti Podgorica’ya uçuyorum. Uçuş yaklaşık 50 dakika sürüyor. Podgorica Havaalanı şu ana kadar gördüğüm en küçük havaalanı sanırım. Günde toplamda 4 tane uçuş varmış. Birisi de, Türkiye’nin bence tek ve en önemli global markası, THY. Istanbul’dan Karadağ’a direkt olarak gelmek isteyenler için en kolay yol.

Karadağ rotam şu şekilde olacak: Budva – Sveti Stefan – Kotor – Perast ve son gün Podgorica. Budva’yı kalacağım yer olarak seçtim. Sveti Stefan, Kotor ve Perast’a günübirlik geçmeyi planlıyorum. Şunu da belirteyim Sveti Stefan Budva’nın, Perast ise Kotor’un bir yerleşim bölgesi, köyü gibi düşünebilirsiniz.

Pasaporttan kolayca geçerek terminalin dışına çıktım. Amacım şehir merkezinde bulunan otobüs terminaline gidebilmek. Maalesef herhangi bir toplu taşıma imkanı yok. Tek opsiyon taksi. Airport Taxi 15 euroya sizi otobüs terminaline götürüyor. Yeri gelmişken söyleyeyim Karadağ’da Euro geçerli. Hesaplamak daha kolay olacak ancak Sırbistanla kıyaslayınca daha pahalı bir ülke olduğunu söyleyebilirim. Ben Airport Taxi’ye bindim fakat sarı taksiler daha ucuzmuş (bunu da döndüğüm gün öğrendim). Sırbistan’da olduğu gibi taksi sorunsalı olmadığı için Airport Taxi yerine az ileride bekleyen sarı taksilere binerek 7-8 Euro’ya şehir merkezine gidebilirsiniz.

Otobüs terminaline varıyorum. Budva en popüler destinasyonlardan biri olduğu için sürekli otobüs var. Yolculuk yaklaşık 1 saat 20 dakika sürecek. Otobüs bileti 6 euro. Bu arada şunu da belirtmekte fayda var: Ben Eylül ortasında, sezonun sonunda yapıyorum bu yolculuğu. O yüzden ortalık çok kalabalık değil. Benim gibi kalabalık sevmeyenlere de bu dönemi öneririm.
img_95401970’lerden kalma bir otobüsle ormanların, köylerin içinden geçerek Budva’ya ulaşıyoruz. Şehri gördüğüm an büyülendiğimi itiraf etmem lazım. Dağlardan aşağıya, Budva’ya doğru inerken Adriatik’in koyu mavisi göz kamaştırıyor. Budva ise bir masal kitabından fırlamışçasına beni selamlıyor. Keşfetmek için sabırsızlanıyorum. Bu arada dağlara yağmur yağıyor. Ancak belli ki aşağıda güneş var. Aşağıya indikçe haklılığıma seviniyorum. Önümüzdeki 4 gece için kendime stüdyo bir daire kiraladım. Otobüsten indikten sonra Google maps ile daireyi buluyorum. Sahibi çok cana yakın bir aile ve hemen yan dairede yaşıyorlar (Adelisa Apartments). Dairenin kendisi de konumu da muazzam. Sahile ve eski şehre çok yakın. Zaten küçücük olan şehrin orta yerinde kalıyor olmak her şeyi daha da kolaylaştıracak belli ki. Deniz manzaram da cabası.

Bavullarımı fırlattıktan sonra, Budva Marina’nın yanından eski şehre doğru yürüyorum. Marina Doğuş Grubu tarafından işletiliyor (heryerdeyiz!). Bir çok restaurant, cafe ve gece klubu geçiyorum ve eski şehrin kapısından giriyorum. Budva Adriatik kıyısındaki en eski yerleşim yerlerinden biri. Tarihi M.Ö. 5. Yüzyıla kadar gidiyor. 400 sene Venediklilerin hakimiyeti altında kalan Budva, daha öncesinden Roma ve Bizans da dahil imparatorlukların ve farklı yönetimlerin bir parçası olarak yaşamış. Eski Şehir’de bulunan bir çok yapı ise Venedikliler zamanında yapılmış, hatta Eski Şehir’in duvarları Osmanlı’nın saldırılarından korunmak için inşa edilmiş.

Stari Grad Budva

Daracık sokakları, restaurantları, sanat galerileri ve hediyelik dükkanlarıyla çok şirin gözüken tarihi ve yaşanmışlığıyla da insanı büyülüyor doğrusu. Kilise ve müzeye doğru gidiyorum. Müze’den beklentiniz yüksek olmasın. Aslında müze değil kale diyelim. Güzel fotoğraflar çekmek için bile değer. Yanlış hatırlamıyorsam 3 euro gibi bir ücreti var. Tüm Budva’yı buradan izleyebilirsiniz. Dağlar, Budva ve Adriatik. Muazzam bir manzara!

Öğlen yemeği için eski şehrin içerisinde bulunan pizzacılardan pizza alıyorum. İnanılmaz lezzetli. Ardından ufakcık bir pub’a oturup bira eşliğinde şehri izliyorum akşama kadar. Bu arada oturduğum pubdaki garson hanımla da koyu bir sohbete dalıyoruz. Budva’lı olmak bir ayrıcalık gibi anlatıyor. Karadağ’ın yakında Avrupa Birliği üyesi olacağından bahsediyor. Bir de sanatın hayatlarından ne kadar önemli bir yerde olduğundan. Çok güzel bir zamanda gelmişsin diyor. Yazın burada yürünmüyor çünkü!

Akşam yemeğinde tabii ki deniz ürünü yenecek! Ucuz, taze ve hızlı deniz ürünü yemek isterseniz Fish Express ’i kesinlikle tavsiye ederim. Restaurant sahil boyunda bulunuyor. Eski şehre 3 dakika yürüme mesafesinde. Lüks bir servis ve ortam aramayın. Aile işletmesi restaurantta çalışan herkes çok neşeli, yaptıkları yemekler de çok lezzetli. Zaten fazla seçeneğiniz yok. Karides, kalamar ve midye için doğru adres diyebilirim. Tabii ki onlarca iddialı balık restaurantı bulunan Budva’da çok daha iyilerini bulabilirsiniz. Ancak performans fiyat oranı çok yüksek. Yemeğin ardından eski şehre yürüyerek ufak tefek hediyelikler alıyor, galerileri geziyorum ve ilk günüm böylece bitiyor. Yarın Sveti Stefan’a gideceğim.

Gökhan Kocamaz

Gezmeyi ve keşfetmeyi seven birkaç arkadaş bir araya geldik sevdiğimiz yerleri paylaşıyoruz. Bekleyin bizi; gezip gezip yazacağız...